Velice nás zaujal jeden anglický článek pojednávající o SEO, který stojí za to přeložit a přečíst si ho. Hodně postřehů pro budování svého projektu od základů.

John Wooden, největší basketbalový trenér všech dob, nikdy nemluvil ke svým týmům o výhře. Hovořil o přípravě a o tom, jak se stát skvělým týmem. Woodenova filozofie o koučování (a životě) je shrnuta v „Pyramidě úspěchu“, která přebíjí všechny upadající „Svépomocné guru“ braky pokoutně nabízené v knihách, na internetových blozích a v denních i nočních televizních pořadech.

Co má toto všechno společného se SEO a on-line marketingem? Ti nejlepší SEO odborníci nemluví se svými klienty o hodnocení, mluví o procesu tvorby výborného webu, který vydělává jmění a mění návštěvníky v zákazníky. Mluví o procesu tvorby skvělého obsahu, který přitahuje odkazy tak, jako včely na med.

SEO Pyramida Úspěchu podle Matta McGee

 

 

 

Co to všechno znamená?

Oddanost: Každý úspěšný projekt, na kterém jsem kdy pracoval, zahrnoval klienta, jehož tým je nadšený a angažovaný. Ať už jste velká nebo malá společnost, jedno nezaujaté oddělení nebo osoba mohou všechno zhatit.

Plánování: Úspěch každého výkonu začíná stanovením cílů a vypracováním plánu k jejich docílení – popis vámi používaných strategií a taktik, lidí a zdrojů, které budete potřebovat, atd. Vyhledávací marketing se nijak neliší. Přečtěte si: Plánování SEO kampaně

Produkt/Služba: Ačkoliv můžete některé lidi na čas balamutit tak, že si koupí mizerné zboží, skutečný dlouhodobý úspěch zahrnuje produkt nebo službu, kterou lidé chtějí nebo potřebují. Kvalita nejde ničím nahradit.

Vzdělání/Informace: Jste vlastníkem firmy; nemusíte se stát SEO expertem. Uspějete ale rychleji, máte-li přístup ke skvělým informacím. A stejně rychle, jako se mění vyhledávací marketing, je trvalý přístup k moudrým informacím kritický.

Trpělivost: Je pravda, že tu a tam existují výjimky, ale pro drtivou většinu malých i velkých firem je vyhledávací marketing proces, který potřebuje dostatek času k řádnému provedení. Neexistují žádné zkratky ani rychlá řešení. Cesta k úspěchu trvá vždy několik měsíců, ne-li rok a více.

Design a využití: Ano, existují i nevzhledné stránky, které vydělávají spoustu peněz; ale převažují ty, které nevydělávají skoro nic. Vsaďte na stránky, které jsou atraktivní a zároveň snadno použitelné. Kliďte se zákazníkům z cesty a nechte je dělat to, za čím na váš web přišli.

Vyhledávání klíčových slov: Pokud zvolíte špatná klíčová slova, jste odsouzeni k neúspěchu. Doufám, že jste to slyšeli alespoň milionkrát. Víc než to však potřebujete vědět, co s klíčovými slovy dělat.

Analýza: Jak můžete poznat, že jste úspěšní, pokud nemáte nic k měření toho, co jste doposud udělali? Měřte, analyzujte, přizpůsobujte strategie a taktiky tak, jak je potřeba.

Nástroje: Přístup k příslušným SEO nástrojům vás může uvést do výhodnější pozice, než je konkurence. Samozřejmě, že mnohem důležitější, než samotné nástroje, je schopnost vědět, jak interpretovat údaje, které poskytují.

Crawlability: Schopnost vyhledávače procházet celý textový obsah webu bez potřeby překonávat slepá místa. Vyhledávač nemůže indexovat stránky, které jejich „pavouk“ nemůže procházet. Buďte opatrní s Flash filmy, komplikovanými DHTML a JavaScriptem, soubory robots.txt, atd. Zde je 5 nejběžnějších crawlability chyb, o kterých musíte vědět.

Obsah: Ten může mít mnoho forem: blog, články, videa, stránka s nejčastěji pokládanými dotazy nebo dokonce uživatelem generovaný obsah jako je hodnocení výrobků či služeb. Pokud  toto pochopíte správně, čekají vás lepší časy.

Odkazy: Váš skvělý obsah nebude řazen správně bez odkazů, nejlépe z důležitých, kvalitních stránek. (Téměř) vše, co vím o odkazech, jsem vysvětlil minulý rok.

Sociální/Lokální nalezitelnost: Nechte mě to vysvětlit, protože možná vymýšlím nový termín. Marketing sociálních médií a místní vyhledávání jsou nutností. Velikost a rozsah vaší společnosti může diktovat tomu, na co kladete větší důraz, ale nic z toho by nemělo být ignorováno. Místní SEO je potřebné pro většinu malých podniků, ale mohou fungovat také sociální média. Větší společnosti, které se zaměřují na publikum více než na místo, naleznou mnoho příležitostí v tom, co nabízí sociální média. V obou případech je cílem nalezitelnost. Chcete, aby vás zákazníci co nejsnadněji našli, a toho můžete docílit právě pomocí sociálních médií, které dělají sociální networking jednodušším.

Reputační Management: Je nezbytně nutné vědět, co lidé říkají o vaší firmě. To neplatí jen pro velké podniky: Můj dlouholetý klient vede jediné kluziště na kolečkové brusle v naší oblasti, ale i tak přichází o klienty, protože má několik negativních recenzí na určité stránce místního vyhledávání. S ohledem na rostoucí vliv uživatelských recenzí je nezbytné vědět, jak se starat o svoji reputaci.

Důvěra: V mém prvním příspěvku v roce 2007 jsem řekl, že důvěra je faktorem číslo jedna a od té doby se nic nezměnilo. Důvěryhodné domény jsou silné domény. Máte-li důvěru od uživatelů a vyhledávačů, jste na cestě k nalezení marketingového úspěchu.

Jakmile šplháte po pyramidě, narazíte na buzz/word-of-mouth marketing, nebo možná komunitu, která vám pomůže dále. Do značné míry se jedná o dvě strany téže mince. Je to lidský faktor, element, který často odděluje vítěze od poražených v marketingu postaveném na vyhledávačích. Přimějte lidi k tomu, aby o vás mluvili pozitivně, ať už to bude konverzace mezi přáteli nebo v širším okruhu on-line komunity, a po pyramidě vyšplháte mnohem rychleji.Zdroj: www.smallbusinesssem.com